Leasing er vejen til en Ferrari

Superbiler er et sjældent syn i Danmark. Grundet de høje afgifter samt den dyre registreringsafgift er de flotte, hurtige biler blot noget, vi som danskere ser i ny og næ modsat andre lande, hvor de dyre sportsvogne altså er og kan være et dagligt syn. Sportsvogne går imod den danske bilkultur, eller i hvert fald den gennemsnitlige danskers forventning til en bil.  Idét at biler har den pris, som de har i Danmark, så vælger de fleste danskere også biler, som pengepungen rent faktisk har råd til. Det betyde derfor, at mange bilfabrikanters lukseriøse biler går hen og udebliver i det danske marked. 

Men hvad er historien bag sportsbilerne?

Sportsbiler er grundlæggende lavet til være indbegrebet af fantastisk ydeevne og gode køreegenskaber, der i kombination skal gøre det at køre en bil til en ekstraordinær oplevelse. Det er disse fundamentale beslutninger i forhold til design, som gør at oplevelsen af at sidde bag rattet i sådan en bil går op i en højere enhed. 

I starten af det 20. århundrede begyndte man at kunne masseproducere biler i sådan en grad, at det gav mulighed for, at der dertil også kunne produceres sportsbiler. Den første sportsbil blev nævnt i den britiske avis The Times i 1919, men det var først i 1920’erne, at sportsbilerne for alvor kom på markedet i form af tosædet Roadsters, hvilket i sin tid var biler med et callege.  

Når vi i dag tænker på sportsbiler, så går tankerne tit over imod Ferrari, som siden 1940’erne har været en af verdens førende bilproducenter, når det gælder sportsvogne. Men der er mange bilmærker, der har en sportsbil i deres produktportefølje, men det er ikke altid, at der har kunnet været enighed om, hvad der karakteriserer en sportsvogn. Dog kan det i de fleste tilfælde bedømmes til at være en bil, hvor der i højere grad er taget højde for bilens køreegenskaber end komfort og kapacitet.

At kunne brande en bil som en sportsvogn er ydermere en måde, hvorpå der kan tillægges ekstra værdi på den følgende model, særligt her i Danmark, idét at vi danskere ser sportsvogne som værende luksuriøst. Har man en sportsvogn, så har man det økonomiske råderum til at kunne foretrække selve køreoplevelsen frem for det praktiske i at eje en bil, hvilket er en stor ting med forbehold for den gennemsnitlige bils prissætning.

Hvorfor er leasing populært i Danmark?

Dette er også grunden til at leasing er sådan et populært fænomen i Danmark, da man i høj grad kan gå et niveau eller to op med hensyn til kørekomfort og køreegenskaber. Når det gælder sportsvogne, så er dette en af måderne, hvorpå man som dansker kan få lov til at mærke det karakteristiske ved en lille, agil bil uden at man går bankerot. Man kan blandt andet lease en Ferrari eller flex-lease den for at gøre sig en stor besparelse. Læs mere om leasing af ferrari her, og oplev glæden ved en sportsvogn.